Sneller stapelen

Tips om sneller te sportstapelen

  1. Als je pas start met sportstapelen, begin dan op de vloer en plaats je Speed Stacks stapelbekers vlak voor je.
  2. Hou je piramides steeds compact, met de bekers dicht bij mekaar. Zo zorg je voor een stevige basis voor je piramide. Laat dus de bekers in je piramide mekaar raken.
  3. Gebruik een lichte greep, neem de bekers niet stevig vast. Hef ze op met een zachte aanraking. Probeer niet te knijpen in de bekers; laat de zwaartekracht zijn werk doen.
  4. Als je leidt met je rechterhand (als je rechterhand eerst gebruiken het beste aanvoelt) laat dan die hand de bovenste beker oppakken.
  5. Leid ook eens met je andere hand. Oefen het leiden met de ene hand en daarna met de andere. Wissel af om tweehandigheid te verbeteren.
  6. Bij het vastnemen van de bekers plaats je je handen aan de zijkanten van de bekers. Zet je handen niet boven op de bekers.
  7. Schuif de bekers iets uit mekaar met je vingers. Laat de onderste beker op je pink rusten.
  8. Stapel in een cirkelbeweging - dat wil zeggen, maak een cirkelbeweging met je handen en armen in plaats van heen en terug.
  9. Geef nooit een beker door van een hand naar de andere. Gebruik beide handen tegelijk.